Misschien herken je dit wel: je kind is slim, creatief en denkt vaak nét even anders.
Maar toch loopt het op school vast bij lezen, spelling of rekenen. Dat is niet omdat je kind het niet kan, maar omdat de manier van lesgeven niet altijd aansluit bij de manier waarop jouw kind leert.
Met de Kernvisie Methode kijk ik juist naar wat wél werkt en zet dit zo in dat jouw kind ervaart wel te kunnen leren. Het resultaat? Automatiseren lukt eindelijk en je kind voelt zich zelfverzekerder.
Veel kinderen die ik zie in mijn praktijk zijn echte beeld- en gevoelsdenkers. Dit zorgt voor een andere manier van leren. Wij noemen dit ook wel de rechtsgeoriënteerde leerstijl.
Ze willen eerst het grotere plaatje snappen voordat ze in de details duiken. Ze leren door verbanden te leggen, door te associëren en door dingen te visualiseren. Dat geeft overzicht en rust.
Op school gaat het meestal anders. Daar wordt vaak lesgegeven vanuit stapjes: eerst de kleine onderdelen, dan langzaam naar het grotere geheel. Heel logisch, maar voor een kind dat visueel en gevoelsmatig denkt, voelt dat soms als puzzelen zonder dat je het plaatje op de doos mag zien.
En dáár begint de worsteling. Deze kinderen maken extra omweggetjes in hun hoofd, zodat ze de lesstof kunnen begrijpen, alleen daar gaat het vaak mis. De lesstof blijft minder hangen en zo komen ze niet tot automatiseren. Gevolg: een overvol hoofd dat niet tot leren kan komen.
Zullen we met elkaar de leerproblemen van je kind aanpakken?

Voor meer info over de Kernvisie methode: kernvisiemethode.nl
